روش های آبياري گياهان آپارتمانی هنگام سفر

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/06/29

براي مسافرت هاي کوتاه در حد يک هفته تا ده روز مي توانيد يکي از هفت روش زير و يا ترکيبي از اينها را استفاده کنيد تا گیاهانتان بدون نیاز به مراقبت، سرحال و شاداب بمانند. با ما همراه باشید.


آبیاری گیاهان آپارتمانی در سفر

روش اول: استفاده از چادر و پلاستیک

گياهان خود را در سايه کنار هم بچينيد و به خوبي آبياري کنيد و سپس چادري بزرگ و البته از پلاستيک روشن روي آنها بکشيد. با اين روش تا ده روز هم گياهان دوام مي‌آورند. تا جاي ممکن از تماس پلاستيک با برگ ها و بدنه گياه جلوگيري کنيد.

آبیاری گیاهان با  استفاده از چادر و پلاستیک

روش دوم: استفاده از بطري نوشابه خانواده

در بطري را يک سوراخ بزنيد. تا حدي که يک ني به راحتي از آن عبور کند. اکنون با چسب دو قولو دور تا دور اين ني را آب بندي کنيد. تا هيچ آب يا هوايي از کنار آن رد نشود . حالا سوراخ ريزي کنار اين ني روي درب بطري بزنيد. اين سوراخ نبايد آنقدر بزرگ باشد که نور از آن رد بشود . ني بايد تا آخر بطري فرو برود و تنها يک يا دو سانت از ان بيرون بماند. حالا بطري را پر از آب کنيد و در آن‌ را ببنديد. به ميزاني آب بريزيد که وقتي بطري را برعکس مي کنيد، مقداري فضاي خالي بالاي آن باقي بماند تا آب به داخل ني وارد نشود. بطري را از طرف سر داخل گلدان ثابت کنيد. از اين پس اب به صورت قطره اي وارد خاک خواهد شد و ني کنترل فشار هوا را به عهده ميگيرد. قبل از سفر اين روش را تمرين کنيد تا در صورت وجود اشکال فرصت رفع آنرا داشته باشيد.

آبیاری گیاهان با استفاده از بطري نوشابه خانواده

روش سوم: استفاده از يک سطل آب و چند نوار بلند

يک سطل آب و چند نوار بلند ( پارچه اي، نخ تابيده از کاموا، ياچيزي مثل فتيله دراز) آماده کنيد گلدان ها را دايره وار بچينيد و در مرکز دايره يک سطل آب قرار دهيد. حالا يک سر فتيله را داخل خاک و نزديک ساقه ( به اندازه دو سانت ) زير خاک فرو کنيد. سر آزاد فتيله را داخل سطل آب بگذاريد، اين فتيله بايد آنقدر دراز باشد که بخشي از فتيله کف ظرف قرار بگيرد. با بالا يا پايين تر گذاشتن سطل آب شدت جريان آب را مي توان کنترل کرد.

آبیاری گیاهان در سفر

روش چهارم: استفاده از ژل‌هاي نگه‌دارنده آب

مقداري ژل مخصوص باغباني داخل ظرف بريزيد و آب را مرحله به مرحله اضافه کنيد تا ژل به طور کامل از آب اشباع شود و ديگر قادر به جذب آب نباشد. مقداري از خاک گلدان را برداريد. ابتدا گلدان را آبياري کنيد وسپس ژل را دورتادور گياه به طور يکسان بريزيد و دوباره خاک را به گلدان برگردانيد.

ژل‌هاي نگه‌دارنده آب

روش پنجم: سيستم هاي آبياري قطره ای

نصب سيستم هاي آبياري جديدي که بصورت قطره اي کار مي کند و مخصوص گلدان هاي خانگي طراحي شده است. دو نوع ايتاليا يي و آلماني آن در بازار موجود است. این روش از آبیاری، آسانترين، مطمئن ترين و البته گران ترین روش براي حل دائمي این مشکل است.

سيستم هاي آبياري قطره ای

روش ششم: قرار دادن گياهان در حمام

پنجره‌هاي حمام را ببنديد، وان يا ظرف بزرگي را از آب پر کنيد تا رطوبت به حداکثر برسد و بعد تمام گياهان را آبياري کنيد. رطوبت زياد تعرق را کاهش مي‏دهد. بيشتر گياهان را مي‎توان تا 22هفته در اين شرايط نگاه داشت. عيب اين روش ايجاد شاخه ضعيف روي گياهان قوي به دليل نور کم است که البته وقتي گياهان را به محل اصلي بازمي‌گردانيد، مي‌توانيد شاخه‌هاي نامطلوب را هرس کنيد. ضمنا رطوبت اگر در حمام بماند باعث پوسيدگي درب چوبي حمام مي شود.

قرار دادن گیاهان در حمام

روش هفتم: استفاده از فتیله

فتيله آب را داخل گلدان قرار دهيد. اين دستگاه را مي توان از همه فروشگاه هاي لوازم کشاورزي خريداري کنيد. از دو هفته پيش از مسافرت خود از اين وسيله استفاده کنيد تا بهترين مکان نصب اين وسيله را پيدا کنيد. بايد به ضخامت و وضعيت خاک گلدان نيز توجه داشته باشيد. شايد خاک آن سفت باشد و آب را به راحتي جذب نکند.

آبیاری گیاهان با استفاده از فتیله

منبع: بزنیم بیرون

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید