چگونه می توان یک آپارتمان 35 متری را طراحی کرد؟!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/12/01

وظیفه اصلی معمار جوان، علیرضا نعمتی در پروژه ساخت این آپارتمان 35 متری، ایجاد فضاهای باز و نورگیر بوده تا آپارتمان از حداکثر دسترسی به نور طبیعی بهره ببرد. به همین دلیل وی دست به طراحی یک سیستم مبلمان زده تا فضای گسترده ای برای مابقی عرصه ها ایجاد شود. همچنین متریال چوب فضای داخلی این ساختمان کوچک، از جنس کاج بوده که در حفظ گرما مناسب است.

جعبه اتاق خواب توسط دیوارهای چوبی و در ارتفاع مشخصی از سطح آپارتمان تعبیه شده تا هم حریم خصوصی فضای خواب نسبت به مابقی عرصه ها مشخص شود و هم تداخلی با فضای آشپزخانه و نشیمن نداشته باشد. این طراحی در ذخیره سازی فضا نقش مهمی داشته و مکان دنجی را به نمایش گذاشته است. پله های این اتاق خواب، فقط نقش مسیر ارتباطی را بازی نمی کنند و سه کشوی بزرگ در عمق آنها تعبیه شده است.

معمار از یک پرده متحرک برای جداسازی فضای خواب، نشیمن و آشپزخانه قرار داده تا علاوه بر کاهش هزینه های اجرایی، جداسازی را به شیوه ای مدرن اجرا کند. فضای ناهارخوری و پذیرایی کاملا انعطاف پذیر بوده، به طوری که میزبان می تواند با جایجایی ساده مبلمان مکانی برای پذیرایی از 10 نفر را در اختیار داشته باشد.کاشی های تزئینی آشپزخانه جزء هنر دست ساز ایرانی بوده و نقش و نگار آنها از کوچک دیده شدن فضای آشپزخانه می کاهد.

در این گزارش تصویری با این معماری جالب که به تازگی مورد توجه ایرانیان واقع شده است، بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.


معماری آپارتمان های کوچک
طراحی آپارتمان 35 متری
استفاده بهینه از فضای آپارتمان های کوچک
طراحی نوین در ساخت آپارتمان های کوچک
طراحی آپارتمان کوچک
طراحی آپارتمان 35 متری
طراحی آپارتمان کوچک

منبع: گروه معماران آرل

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید