ایده های خلاقانه برای استفاده بهینه از فضای یک آپارتمان 22 متری

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/10/25

استفاده از آپارتمان های کوچک امری اجتناب ناپذیر در دنیای امروزیست. البته با توجه به درگیری های شغلی و کاری فراوان مردمان امروزی و فرصت کمی که جهت استفاده از منزل خود دارند، در نتیجه اینگونه آپارتمان های کوچک و ارزان مورد توجه مردم جهان قرار گرفته اند. با این تفاسیر طراحان و معماران بدنبال پیدا کردن راه های جدید جهت استفاده بهینه از فضای کوچک این آپارتمان ها هستند. در اینجا نمونه ای از این آپارتمان های کوچک را بررسی خواهیم نمود.


ایده های خلاقانه برای استفاده بهینه از فضای خانه

اهمیت این نوع طراحی به دلیل حداکثر استفاده بهینه از فضاست. استفاده از این ایده های خلاقانه روشی پرکاربرد برای بالاتر بردن کیفیت زندگی حتی در فضاهای کوچک است و امروزه استفاده از هنر و علم معماری داخلی بیش از پیش کاربردی و مورد نیاز همگان است. برخی از این ایده های جذاب که در طراحی این آپارتمان کوچک استرالیایی استفاده شده اند را مرور خواهیم کرد.


روش های خلاقانه برای بزرگ کردن فضای آپارتمانه ای کوچک

پله های داخل این آپارتمان کوچک 22 متری در سیدنی استرالیا، به عنوان مسیری مستقیما به آشپزخانه ای کوچک شما را هدایت کرده و کابینت های سیاه و سفید مات و آینه به کار رفته در آشپزخانه سبب بزرگتر نشان دادن فضا می شود.


آپارتمان کوچک 22 متری در سیدنی استرالیا

اصلی ترین قسمت خانه، به دلیل کوچکی فضا هر دو فضای خواب و زندگی را شامل می شود و در قسمت تخت خواب قفسه هایی در پایین تخت خواب به عنوان میز تلویزیون و مختص اقلام دکوری و در زیر تخت خواب کشوهایی برای جاسازی وسایل در نظر گرفته شده است.


قفسه های زیر تخت خواب در آپارتمان های کوچک

نکته قابل توجه راه حل خلاقانه معمار و بالابردن قسمت خواب به اندازه ی دو پله برای استفاد از فضای زیرین آن است که علاوه بر جدا کردن حوزه استراحت فضایی را به قسمت های خانه با این ایده خلاقانه الحاق نموده که در آپارتمانی به کوچکی این فضا واقعا مورد نیاز و ایده ای هوشمندانه است.


استفاده از فضای زیر پله در آپارتمان های کوچک

همچنین روبروی تخت، یک آینه بر روی دیوار وجود دارد که علاوه بر بزرگتر کردن اتاق، منعکس کننده نور نیز می باشد.


استفاده از آینه روبروی تخت خواب برای بزرگ کردن فضای اتاق و انعکاس نور

منبع: دکوبوم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید