آپارتمان یا ماشین لباسشویی؟!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/05/24

آپارتمان های کوچک ناکاگین دارای 140 خانه کوچک است، که هر کدام از آنها می توانند از خانه جدا شوند و یا جایگزین شوند. در داخل این ساختمان ها، پنجره های بزرگ دایره ای وجود دارد و هرکدام 108 فوت مربع فضا دارند و دارای یک حمام کوچک هستند و فضاهای ذخیره سازی بر روی دیوارها قرار دارند. این کپسول ها هنگامی که در دهه 70 ساخته شدند دارای تلویزیون، اجاق گاز، یخچال و فریزر بودند. هنوز هم بسیاری ازاین ویژگی ها باقی مانده اند.


آپارتمان های کوچک ناکاگین در ژاپن

در دهه 1960 یک معمار ژاپنی به نام کیشو کوروساوا شروع به دادن ایده هایی در مورد نحوه طراحی ساختمان های شهری برای آینده کرد. او معتقد است یک ساختمان باید با تکامل شهرها و تکنولوژی قادر به تغییر باشد، بتوان قطعات آن را حذف کرد و بهبود داد یا با ساختارهای دیگر آن را ادغام کرد.


آپارتمان های کوچک ناکاگین در ژاپن

طراح این آپارتمان ها عقیده داشت که این کپسول ها باید با فن آوری های جدید بروز شوند و هر 25 سال یکبار به طور کامل جایگزین شوند. طراحی کوروساوا از شیوه های مختلفی آگاهانه بود. در ابتدا این خانه ها بخاطر فضای کوچک مورد انتقاد قرار گرفتند اما در حال حاضر خانه های کوچک و آپارتمان ها محبوبیت بسیار زیادی بدست آورده اند.


آپارتمان های کوچک ناکاگین در ژاپن

با این که این ساختمان در یکی از بهترین محله های توکیو با نام کنزا قرار دارد اما تقریبا نیمی از این کپسول ها در حال حاضر استفاده نشده هستند. صاحبان این ساختمان در سال 2007 خواستار تخریب این برج شدند اما این اتفاق هنوز عملی نشده است.


آپارتمان های کوچک ناکاگین در ژاپن

منبع: بینهایت

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید