اگر گردشگران خارجی درباره ایران اطلاعات کافی نداشته باشند چگونه می توان از آنها انتظار داشت به ایران سفر کنند؟ شرط اصلی جذب گردشگران خارجی، اطلاع رسانی کافی به زبانی است که به آن تسلط دارند. به طور کلی سایت های چندزبانه، نرم افزارها و بروشورهای گردشگری، در جذب گردشگران خارجی بسیار موثر بوده و ایجاد انگیزه می کنند.
یکی از مشکلات اصلی در زمینه اطلاع رسانی آن است که حتی سایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به زبان فارسی است و هنوز مطالب آن به زبان انگلیسی روی سایت قرار نمی گیرد در حالی که سایت این سازمان و بسیاری از سازمان های مرتبط با گردشگری باید به چند زبان اصلی دنیا ترجمه شده و به گردشگران بین المللی اطلاعات ارائه دهند.
وجود کتابچه های راهنمای سفر، سایت های گردشگری و نرم افزارهای گردشگری به زبان های بین المللی و زنده دنیا بسیار مهم است و ما باید از سال ها پیش، به فکر انتشار کتابچه های سفر به چندین زبان زنده دنیا می افتادیم. بخش خصوصی می تواند کتابچه های راهنمای سفر را منتشر کند، اما برای این کار باید از حمایت دولت برخوردار شود. برای بخش خصوصی، نشر کتابچه های راهنمای سفر در دیگر کشورهای دنیا باید سرمایه گذاری کلان انجام دهد و اطمینان حاصل کند برگشت سرمایه خواهد داشت.
عکس، کلیپ های تبلیغاتی و بروشورها نیز می تواند ایران را به گردشگرانی که تاکنون هیچ اطلاعی درباره آن نداشته اند، معرفی کند. وقتی بسیاری از گردشگران خارجی در سراسر دنیا هیچ اطلاعاتی درباره ایران ندارند نمی توان از آنها انتظار داشت به کشور سفر کنند. شرط نخست برای جذب آنها معرفی ایران امن و زیباست.