ناراحت کننده ترین بخش سفر؛ گم شدن چمدان ها!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/04/02

طبیعتا گم شدن وسایل و چمدان ها در حین سفر برای مسافران، امری ناراحت کننده خواهد بود که می تواند برنامه های سفر را دچار مشکل کند. اما فرودگاه های معتبر معمولا روش هایی برای پیگیری وسایل گم شده مسافران را پیش بینی کرده اند. هرگز فراموش نکنید که اطلاعات دقیق آدرس محل اقامت و شماره تماس خود را داخل چمدان هایتان بگذارید. در ادامه متن با راهکارهای جلوگیری از بروز چنین وقایع ناراحت کننده ای در حین سفر بیشتر آشنا خواهیم شد.


گم شدن چمدان سفر

خطوط هوایی معمولا لیستی از اقلامی که در برابر گم شدن آنها مسئولیتی قبول نمی کنند اعلام می کنند که این لیست عبارت است از جواهرات؛ پول و اشیاء با ارزش. این اشیاء باید در خانه بمانند یا اگر همراهتان می آورید، آن ها را در کیفی که در پرواز همراهتان دارید قرار دهید.

در برخی از فرودگاه ها (فرودگاه های بزرگ) اطلاعات چمدان ها هنگام تحویل گرفتن توسط شخص اسکن شده و حفظ می شود. در این صورت هنگام سرقت رفتن چمدان توسط این اطلاعات می توان پیگیری کرد. شما همچنین می توانید در این هنگام از بیمه مسافرتی که شده اید بهره بگیرید.

توجه به این نکته بسیار حائز اهمینت است که نام و نام خانوادگی و همچنین یک کپی از برنامه سفرتان را در داخل و خارج چمدان قرار دهید تا خطوط هوایی در صورت پیدا شدن چمدان به راحتی شما را پیدا کنند.

جالب است بدانید که شایع ترین علت از دست دادن چمدان ها دیر حاضر شدن در قسمت تحویل چمدان هاست. تمامی اشیاء با ارزش را در کیف همراهتان قرار دهید. دوربین های دیجیتال، کامپیوتر، دارو، کیف پول، طلا و جواهر، گذرنامه و اسناد دیگر که در سفر لازم است هرگز در چمدانتان قرار ندهید.

همچنین داشتن بیمه سفر می تواند خسارت های وارد شده در حین سفر را جبران کند. اگر وسایلتان را از دست دادید؛ به سرقت رفت و یا گم شد سریعا شکایت خواد را اعلام کنید. اگر در رابطه با رسیدگی به این مسائل از شرکت هواپیمایی رضایت نداشتید می توانید به وزارت حمل و نقل هوایی حمایت از مصرف کنندگان مراجعه کنید.


منبع: کوله پشتی

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید