کشتی تاریخی قرن هفدهم در یکی از پر بازدیدترین موزه های سوئد

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/04/17

استکهلم را لقب «ونیز شمال» داده اند؛ مجموعه‌ای از جزایر و تعدادی شبه جزیره که مناظر زیبای آن آمیزه‌ای از آب و خاک در کنار هم را به نمایش می‌گذارد. سیستم حمل و نقل عمومی در استکهلم بسیار روان و دقیق بوده و شما با استفاده از خطوط مترو می‌توانید به همه قسمت‌های شهر سفر کنید.


جاذبه‌های برتر گردشگری شهر استکهلم

البته در صورت امکان سعی کنید پیاده‌روی کنید؛ زیرا شهر استکهلم زیبایی خاصی دارد که باید آن را با پای پیاده تجربه کرد. یکی دیگر از امکانات شهر هم استفاده از دوچرخه برای رفت و آمد است. اهالی شهر با افتخار آن را شهر سرزنده می‌نامند. در ادامه به یکی از جاذبه‌های برتر گردشگری شهر استکهلم خواهیم پرداخت.

موزه ای جذاب و دیدنی در جزیره یوگوردن شهر استکهلم خود نمایی می کند. این موزه مکان نگهداری تنها کشتی بازمانده قرن هفدهم با نام «واسا» می باشد. امروزه کشتی «واسا» به همراه ۱۴ هزار شیء چوبی در موزه «واسا» به نمایش گذاشته شده است و بخاطر زیبایی هایش، گردشگران بسیاری را هر ساله به سمت خود می کشاند.


کشتی تاریخی واسا، از توانمند‌ترین کشتی‌های ساخته شده در دنیا

کشتی «واسا» امروزه به عنوان یکی از توانمند‌ترین کشتی‌های ساخته شده دنیا شناخته می‌شود. قرار بود کشتی «واسا» با ۶۴ توپ و وزنی بالغ بر ۱۲۰۰ تن، یکی از بهترین کشتی‌های نیروی دریائی سوئد باشد، اما با توجه به اسناد و مدارک موجود نقشه‌های این کشتی بعد از آغاز کار ساخت، تغییر کرده اند و بر همین اساس بخش فوقانی کشتی «واسا» به اندازه‌ای سنگین بود که ۱۲۰ وزنه تعادلی موجود در آن کافی نبودند.


پر بازدید ترین موزه استکهلم سوئد

بنابر اسناد تاریخی چهارصد نفر از نجارها، چوب کاران، مجسمه تراش ها، نقاشان، شیشه کاران، بادبان ساز‌ها و آهنگران آن را به سفارش پادشاه وقت سوئد ساخته‌اند. جالب است بدانید که این کشتی که افتخار ملی سوئد بود آماده میشد که اولین سفر خود را آغاز کند اما متاسفانه بعد دو دقیقه کشتی تعادل خود را از دست داد و واژگون شد و آب از دریچه هایی که برای توپ ها تعبیه شده بود به درون کشتی سرازیر شد و این کشتی غرق شد!


غرق شدن کشتی سوئدی در دو دقیقه

منبع: باشگاه خبرنگاران - خبر آنلاین

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید