6 یادگاری پرطرفدار جزیره زیبای کیش

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1395/12/17

در کنار لذت بردن و استفاده از جاذبه های فراوان جزیره زیبای کیش به دنبال خرید و تهیه سوغات سفر هستیم، خرید سوغاتی در این جزیره با مراکز خرید بسیار، که شاید وقت برای دیدن از همه آن ها نباشد کار دشواری است، به همین دلیل ما در اینجا به شما کمک خواهیم کرد تا با بهترین سوغات کیش آشنا شوید و خرید راحتی داشته باشید. سوغاتی های معروف کیش که بهترین یادگاری از این سفر ساحلی هستند شکلات ، قهوه ، ماهی و میگو و پوشاک هستند.

سوغات جزیره کیش

ماهی و میگوی تازه

ماهیگیری، یکی از شغل‌های سنتی اهالی این منطقه است چرا که این جزیره در خلیج فارس، یکی از منابع غنی انواع ماهی و میگو و آبزیان است. از مشهورترین ماهیان این منطقه می‌توان ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا را نام برد.

سوغات جزیره کیش

خرمای تازه

خرما در استان هرمزگان بدلیل تازگی، قیمت مناسب و ارزش غذایی زیاد از بهترین سوغاتی هاست. همچنین بخاطر آب و هوای مناسب جزیره کیش علاوه بر خرما، سایر فرآورده‌های تهیه شده از آن از جمله چیپس خرما، عسل خرما، شیره‌ی خرما و... هم به وفور عرضه می‌شود. تنوع خرما و مرغوبیت آن در استان هرمزگان سبب جلب توجه و رضایت خریدارن و گردشگران می‌شود.

سوغات جزیره کیش

صنایع دستی کیش

از صنایع دستی پرطرفدار در جزیره‌ها و شهرهای ساحلی، صنایع دستی دریایی هستند. انواع زیورآلات، وسایل دکوری، تابلوهای نقش‌ برجسته، مجسمه و جاکلیدی‌های زیبا با استفاده ار پوسته‌ی حلزون، صدف، استخوان ماهی و سایر بقایای موجودات دریایی توسط هنرمندان خوش ذوق ساکن جزیره ساخته می‌شوند و به فروش می‌رسند.

سوغات جزیره کیش

شکلات های خوشمزه کیش

شکلات، سوغات سنتی و محلی کیش نیست اما بسیاری از افراد در سفر به این جزیره انواع شکلات های خوشمزه را به عنوان سوغات خریداری می‌کنند. در جزیره‌ی کیش انواع شکلات از برندهای معروف با قیمت‌های مناسب و کیفیت عالی عرضه می شوند.

سوغات جزیره کیش

قهوه های معروف جزیره کیش

قهوه هم مثل شکلات، سوغات سنتی این جزیره نیست اما طرفداران زیادی میان گردشگران این منطقه دارد. در مغازه‌های شکلات‌فروشی می‌توانید انواع قهوه را خریداری کنید. علاوه بر انواع قهوه، محصولات مرتبط مانند نسکافه، کاپوچینو، کافی‌ میکس و... در مراکز خرید مختلف عرضه می‌شود.

سوغات جزیره کیش

پوشاک متنوع و مراکز خرید فراوان

از مهم‌ترین سوغاتی‌های کیش، انواع پوشاک است. تعدد مراکز خرید و فروشگاه‌ها و تنوع محصولات، باعث می‌شود که بسیاری از افراد، لباس را به عنوان سوغات سفر انتخاب کنند. حتی اگر به دنبال پوشاک برند هستید، در این جزیره می‌توانید فروشگاه‌های مختلفی که پوشاک برند عرضه می‌کنند را با قیمت های نسبتا مناسبی بیابید.

سوغات جزیره کیش

منبع: کجارو- نشاط آوران

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید