مناطق دیدنی مسیر جاده چالوس را از دست ندهید!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/05/20

یکی از زیباترین جاده‌های ایران در محور کرج - چالوس از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی برخوردار است که همین امر سبب ترافیک‌های سنگین آخر هفته ای در این منطقه بکر می باشد. زیبایی این جاده به حدی است که گاه مسافران کشورهای خارجی را برای لذت بردن از طبیعت آن به سمت خود می کشاند.


مناطق فوق العاده دیدنی جاده زیبای چالوس

این جاده زیبا که مردم تهران را از میان شهر کرج به شهر چالوس در مازندران وصل می کند، دارای انواع رستوران‌ها و واحدهای اقامتی و پذیرایی فراوان می باشد. همچنین سد امیرکبیر، جاذبه‌ها و زیبایی‌های این جاده را دوچندان کرده و این منطقه بکر را به یکی از مناطق گردشگری جذاب ایران تبدیل کرده است.


 سد زیبای امیرکبیر در جاده جالوس

از دیگر دیدنی های این جاده زیبا، روستای «حسنک‌در» می باشد که از کرج 72 کیلومتر فاصله دارد. این روستا از جمله روستاهای باغستانی بزرگی است که بر سرراه رودخانه کرج قرار دارد. در این روستا رودخانه کوچکی جاری است که از سمت شرق به غرب روان و دارای آب زلال و گوارایی است که از کوه 3 هزار و 850 متری کرچانی سرچشمه می‌گیرد. حسنک‌در بعنوان مکانی بکر و دست‌نخورده‌ برای انجام برنامه‌های گردشگری در اواخر فصل‌های بهار و تابستان، جذابیت های سفر در جاده رویایی چالوس را چند برابر می کند.


روستای پر از باغ حسنک‌در در جاده چالوس

همچنین روستای بسیار کوچک «ورزن» از توابع پل‌خواب واقع شده در کنار جاده کرج به چالوس دارای باغستان‌های زیبایی جهت کمپ و اطراق است. طبیعت جذاب و دیدنی کندوان این امکان را به مسافران این جاده زیبا می‌دهد که ساعاتی را در این منطقه به استراحت بنشینند.


روستای سرسبز ورزن در جاده چالوس

دهستان «آسارا» در 45 کیلومتری جاده چالوس و اندکی پس از سد کرج، دارای رودخانه‌ خروشان است که به سوی سد کرج در جریان می باشد. در انتهای این دهستان زیبا و در شیبی تند، مسیر تکیه سپهسالار از کنار بخشداری آسارا مشخص است. تکیه سپهسالار روستایی سرسبز و کوهستانی است که از بخشداری آسارا، 5 کیلومتر فاصله دارد و آرامگاه امامزاده‌ای در بالای یکی از تپه‌های آن قرار دارد که مسیر آن نیز سنگ‌چین و قابل عبور است.


رودخانه‌ خروشان دهستان آسارا در جاده چالوس

منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید