مجسمه باشکوه مادر بر فراز شهر ایروان

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/04/10

تندیس عظیم و تماشایی مادر در پارک پیروزی ایروان، به یکی از جاذبه های گردشگری شهر ایروان تبدیل شده و نماد زنی است که در زمان حمله ترکان عثمانی در ارمنستان ماند و از کشورش دفاع کرد. این مجسمه از بلندترین مجسمه های کشور ارمنستان است که از هر نقطه ی شهر ایروان دیده می شود، ارتفاع مجسمه 22 متر و ارتفاع کلی بنا 51 متر می باشد.


عنوان_عکس

این مجسمه باشکوه در ارمنستان یکی از نماد های این کشور است که به دلیل تاریخچه جالب خود، عناوین و القاب مختلفی به آن داده شده است و از احترام زیادی بین اهالی ایروان برخوردار است.


عنوان_عکس

در زمان حکومت استالین سعی می‌شد که در همه شهرهای شوروی سابق یک مجسمه از وی ساخته شود که محل ساخت مجسمه مادر نیز یکی از جایگاه‌های مجسمه‌های استالین بوده است. این مجسمه 5 سال پس از برداشتن مجسمه استالین و در سال 1967 در این مکان نصب شد و یکی از مرتفع‌ترین نقاط این شهر محسوب می‌شود.

برخی از اهالی آن را نماد یک مادر مبارز می‌دانند که به مانند یک مادر مبارز از فرزند خود (ایروان) محافظت می‌کند. اما عده‌ای دیگر معتقدند که وجود شمشیر در کنار مجسمه محافظ آن نماد برقراری صلح در این شهر است و این که این صلح تا ابد پایدار خواهد بود.


عنوان_عکس

مجسمه مادر ارمنستان از نوعی مس چکش‌خوار ساخته شده است که باعث می‌شود در مقابل شرایط محیطی مقاوم باشد. ماده به‌کاررفته در پایه این مجسمه با بدنه مجسمه متفاوت است. پایه‌های این مجسمه از سنگ بازالت ساخته شده است که بسیار مستحکم است و امکان شکستن آن وجود ندارد.

هرساله در تاریخ 9 می مراسم یادبود باشکوهی در کنار این مجسمه برگزار می‌شود که دلایل مختلفی دارد. در کنار این مجسمه یک پارک با نام پیروزی قرار دارد که یادآور پیروزی شوروی سابق در جنگ جهانی دوم بر آلمان است.



اگر قصد بازدید از مجسمه مادر در ایروان را دارید باید خود را به خیابان آزاتوتیان برسانید. برای بازدید از این مجسمه و پارک پیروزی محدودیت خاصی وجود ندارد و به‌راحتی می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید


منبع: کوله پشتی - تور ارزان

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید